Lush 開箱文.期待已久的 Shower Gel 系列終於登場.網上獨家限定



再來Lush分享文,事前聲明,我不是品牌打手
只是一個喜歡它家產品的路人而已lol

舊文可看 ▶ Lush 黑夜天使洗面膏 Dark Angels .集磨砂面膜潔面於一身的天然好物.自購分享

看到文章標題後,你可能會覺得誇張
Lush在香港有不少門市,想買它家的東西便直接去門市買便可以了,何需開箱?
事實是,我最近在Lush香港官網買了少許東西,包裹到了,所以要開箱
可能你會問:「為什麼不到門市買,要特地在網上購買?」
因為我要買的東西是網上限定,門市找不到~

事情是這樣的:
幾個月前,我在IG發現Lush在外國推出一系列網上限定的Shower Gel
單憑產品簡介,已經很想要這些Shower Gel,所以便找代購幫忙
可惜現在的代購質素參差,即使大家知道此系列會很快售罄(變相代購錯失賺錢的機會)
但仍然愛理不理,結果我白白看見此系列售罄、補貨、然後再售罄
而品牌亦回覆暫時未有打算再次推出,所以只好放棄⋯⋯
隔了幾個月,我竟然在Lush香港官網發現此系列
仍然是網上限定,而且有好幾款已經售罄,所以立即下單
(當時才知道原來可以在Lush官網購物)
隔天便收貨了,很高興!!!!!

可能你會覺得,只不過是Shower Gel而已,有需要如此誇張嗎?
我覺得這是因為大家追求的東西不一樣吧
有人會瘋買唇膏,有人會收藏香水;男生則愛收藏模型、酒、電玩等等
而我最近追求的是與沐浴有關的東西,如Shower Gel或皂,哈哈

回到開箱,因為知道很快售罄,所以我匆匆買了四支
其實我只靠文字而猜想香味是怎樣,因此我十分期待呢

Avocado Wash Shower Gel
首先是牛油果Shower Gel,這也是吸引我留意這個系列的最主要原因
因為近來喜愛吃牛油果,單看到和它有關的東西,已足以令我「心心眼」


我直接引用官網說明,讓大家想像一下這是什麼味道吧:
Holy guacamole! Avocados are well known for their benefits on the skin and this shower gel filled with conditioning and softening fresh organic avocado and avocado oil is the best of the punnet. Get that feel-good Friday feeling all week long with uplifting bergamot and refreshing litsea cubeba oil as olibanum comforts and reassures you that the weekend is only a few washes away. Avocados may have a short shelf life but you don't have to worry about that with these self-preserving lathers, the juicy, sweet and familiar scent lingering long after you leave the bathroom.

基本上牛油果沒有特別氣味,所以拿到實物後,我仍然不能跟它和牛油果拉上關係

Lord of Misrule Shower Cream 
我當時購買的價錢不到HK$100,但剛剛再去官網查看時,好像漲價了
購買的原因十分簡單,因為我覺得它相對比較便宜,所以便一同購入lol


A feast for the senses! Get down and earthy with this mischievous, herbal blend of patchouli, peppercorn and black pepper with an intriguing vanilla absolute sweetness. As you rub this addictive lather all over the body, organic wheatgerm oil provides a rich and creamy feel on the body to ensure your skin is on fine (and fragrant) party form. You won't be the fool after washing with this.

我覺得Lord of Misrule的氣味有點像已停產的Yuzu and Cocoa
也是甜甜的,是因為有Vanilla成分嗎?
而且,它又有點像Avocado,只是味道更香甜

Flying Fox Shower Gel
總算猜對味道了!就是茉莉香氣
雖然文字上已提及有茉莉成分,但不代表有濃郁的茉莉味啊


Get your paws on this. Bring out your inner vixen with sexy ylang ylang while cypress and palmarosa clear your thoughts ensuring you're only thinking about one thing. Exotic jasmine absolute gets you lathered up in sultry suds, restoring you to your foxy self. Hungarian, Greek, and English honey glide across the skin, moisturising, softening and leaving skin carressably soft. So slip into something a little more comfortable and dim the lights, there'll only be one thing on your mind after these languid lathers.


Karma Shower Gel
來到最後一支,我選了Karma
因為它有Lemongrass成分,而Lemongrass是我近來喜愛的香味之一呢


If a cosmic order of calm is on the cards, it's time to lather up for some good karma. Heady patchouli and balancing elemi oils keep your head out of the clouds as woody pine oil drifts on the breeze, helping you focus on what matters. Chill out with soothing chamomile and lavendin oils as they create an aura of calm that stays with you beyond just your shower. With uplifting and refreshing lemongrass and orange oils, clear your mind of the haze of the day. What goes around, comes around so spread the positive vibes wherever you go!

不知怎的,我覺得它的氣味帶點果香
就是很Tropical的感覺,十分refresh

除此之外,包裹還附送體驗裝
有Big Sea Salt Shampoo及Plum Rain Shower Gel
噢⋯⋯我想自己和Plum Rain Shower Gel沒有緣分,因為我覺得味道像藥水=0=


值得一提的地方是,Lush Shower Gel的氣味挺持久的
沐浴後,亦能感受到淡淡香味,很舒服呢

這個系列亦令我想起已停產的Yuzu and Cocoa Shower Cream
這是我最愛的香味,為什麼要停產(哭)
得知Lush其他國家推出Yuzu and Cocoa Body Lotion
可以順道推出這個味道的Shower Cream嗎?


以下是所有文章總覽,正在持續更新中:
【自助遊記】我在國外的飲食日誌及行程規劃
【100%非廣告】我在香港的飲食地圖.內附毒舌食評
【100%誠實用後感】美妝及保養控必看!我的自購及空瓶分享
【其他】網購生活.有趣活動.日常雜事⋯⋯

Follow me ▼

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-* -*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Email ▶ fisherpigkt@gmail.com
Blog ▶ https://fisherpigkt.blogspot.com/
Facebook ▶ https://www.facebook.com/fisherpigkt/
Instagram ▶ https://www.instagram.com/fisherpigkt/
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-* -*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*